Kurs Terapii Ręki
Prowadzący: Aneta Giczewska -mgr fizjoterapii, terapeuta NDT- Bobath, pedagog specjalny
Wioletta Bartkiewicz – mgr psychologii, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia
Kurs przeznaczony jest dla: fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych, pedagogów, psychologów
Termin kursu: Kurs składa się z dwóch modułów
Moduł I podstawowy 18.11.2023r.
Moduł II zaawansowany 19.11.2023r.
Miejsce kursu: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego WYSPA , ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
(siedziba firmy Olicon Sp. z o.o.) Wyznacz trasę
Cena szkolenia: 1050 zł (w tym 200 złotych opłata kwalifikacyjna płatna 7 dni od potwierdzenia zgłoszenia)*
Pozostała kwota 850 zł płatna do 30 dni przed rozpoczęciem kursu.
Wpłaty należy dokonać na rachunek:
97 1240 1268 1111 0011 0698 3923 Bank Pekao S.A.
II O. w Gdańsku, ul. Garncarska 23, 80-893 Gdańsk
Nazwa odbiorcy :
Olicon Sp. z o.o. ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
Tytuł wpłaty:
opłata kwalifikacyjna za kurs: ………………………………………………oraz Imię i Nazwisko.
Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje wykreślenie z listy uczestników.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc o udziale w szkoleniu decydować będzie kolejność wpłat!
* W przypadku rezygnacji z kursu opłata kwalifikacyjna nie podlega zwrotowi.
Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: akademia@olicon.com.pl tel: 58 761 01 00 lub 601 335 322
Ilość godzin: 25 godzin dydaktycznych
Tematyka szkolenia:?
Dzień I
- Podstawowe założenia Programu terapii ręki PTR
- Funkcja jako podstawowy cel usprawniania małej motoryki
- Zasady konstruowania celów terapii ręki
- Wpływ pozycji dziecka na sprawność ręki
- Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki
- Zarys anatomii i fizjologii ręki – Kontrola posturalna a funkcje ręki
- Diagnoza zaburzeń małej motoryki -Prezentacja autorskiego narzędzia diagnostycznego: Arkusz obserwacji zaburzeń małej motoryki©
- Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny
- Czynniki warunkujące rozwój umiejętności grafomotorycznych
- Rozwój chwytu pisarskiego – interwencje terapeutyczne
- Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki
- Omówienie zasad konstruowania programu terapii
Dzień II
- Podstawowe zasady pracy z dziećmi z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
- Funkcjonowanie poznawcze dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną oraz propozycje ćwiczeń i zabaw
- Zasady wprowadzania umiejętności samoobsługowych
- Etapy rozwijania umiejętności grafomotorycznych u dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i ruchową (rysowanie, kolorowanie, modelowanie)
- Zaburzenia napięcia mięśniowego i kontroli postawy oraz ich znaczenie dla prawidłowej funkcji ręki u dzieci z zaburzeniami funkcji OUN. sposoby pozycjonowania dziecka, bezpieczne zmiany pozycji, przygotowanie dziecka z zaburzeniami napięcia mięśniowego do aktywności w pozycji siedzącej
- Metody oceny poziomu funkcjonowania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MACS, GMFM)
- Warsztat: Masaż sensoryczny rąk©
- Prezentacja materiałów filmowych
Każdy z uczestników otrzyma Certyfikat.
Uczestnikom zapewniamy kawę, herbatę, słodki poczęstunek.
Serdecznie zapraszamy!