AAC moduł II – Praktyka tworzenia wieloskładnikowych systemów u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji. Praca z rodziną użytkownika AAC. Kryteria warunkujące skuteczność oddziaływań w środowisku rodzinnym.
Prowadzący: Magdalena Grycman – dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Jest założycielem i kierownikiem Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie.
Była stypendystką Prentke Romich Scholarship, konsultantem wiodącym „Sieci instytucji pomagających dzieciom niepełnosprawnym – alternatywne i wspomagające metody porozumiewania” przy UNDP Umbrella Projekt, przewodniczącą Komitetu Krajów Rozwijających ISAAC (International Society for Augumentative and Alternative Communication). W 2008 roku po „34. Konkursie projektów badawczych własnych promotorskich” uzyskała grant ministerialny na realizację badań dotyczących porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiących. We wrześniu 2009 roku obroniła dysertację doktorską pt. „Wpływ komunikacji wspomagającej i alternatywnej na efektywność porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiącej”. Jest autorką artykułów dotyczących problematyki komunikacji wspomagającej i książek: ,,Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji. Poradnik nie tylko dla rodziców”, „Porozmawiajmy”, „Porozmawiajmy – poradnik dla nauczyciela”, „Dom malowany”, „Dom na nowo malowany”, „Sprawdź, jak się porozumiewam. Ocena efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących wraz z propozycjami strategii terapeutycznych”, trzech zestawów ćwiczeń pt. „Jedzenie”, „Emocje” i „Ciągi czynności, gry i zabawy” z serii „Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się”, jest współautorem książki „Wiem, czego chcę” oraz ,,Podręcznego Słownika Terminów AAC”
Szkolenie przeznaczone jest dla:
-
- logopedów i neurologopedów
- pedagogów specjalnych i psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
- fizjoterapeutów
- rodziców dzieci
- lekarzy
Termin kursu: 25 – 26.10.2025 r.
DZIEŃ I: 10:00 –18:00
DZIEŃ II: 9:00 –16:00
20 godzin lekcyjnych
Miejsce kursu: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego WYSPA , ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
(siedziba firmy Olicon Sp. z o.o.) Wyznacz trasę
Cena szkolenia: 1200 zł (w tym 200 złotych opłata kwalifikacyjna płatna 7 dni od potwierdzenia zgłoszenia)*
Pozostała kwota 1000 zł płatna do 30 dni przed rozpoczęciem kursu.
Wpłaty należy dokonać na rachunek:
97 1240 1268 1111 0011 0698 3923 Bank Pekao S.A.
II O. w Gdańsku, Ul. Garncarska 23, 80-893 Gdańsk
Nazwa odbiorcy :
Olicon Sp. z o.o. ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
Tytuł wpłaty:
opłata kwalifikacyjna za kurs: ………………………………………………oraz Imię i Nazwisko.
Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje wykreślenie z listy uczestników.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc o udziale w szkoleniu decydować będzie kolejność wpłat!
* W przypadku rezygnacji z kursu opłata kwalifikacyjna nie podlega zwrotowi.
Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: akademia@olicon.com.pl tel: 58 761 01 00 lub 601 335 322
Tematyka szkolenia:
Blok IV
Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.
Praca z rodziną użytkownika AAC.
-
- Kryteria warunkujące skuteczność oddziaływań w środowisku rodzinnym.
- Tworzenie modeli aktywnych we współpracy z rodziną użytkownika AAC.
- Wiedza, umiejętności, pomoce AAC z perspektywy rodzinny.
- Wyodrębnianie elementów składowych indywidualnego systemu komunikacji. Przekazywanie strategii AAC rodzicom.
- Sposoby rozwijania, podtrzymywania i ulepszania komunikacyjnych więzi – planowanie z rodziną użytkownika AAC oddziaływań wspomagających.
- Praktyka tworzenia wieloskładnikowych systemów u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji.
Uczestnik po szkoleniu będzie:
-
- Posiadał umiejętności w zakresie tworzenia aktywnych modeli wspomagających porozumiewanie się.
- Potrafił włączać rodzinę w proces nabywania kompetencji komunikacyjnych dziecka.
- Znał kryteria warunkujące skuteczność oddziaływań AAC w środowisku rodzinnym.
- Potrafił planować komunikacyjny system dziecka na poziomie wiedzy, umiejętności oraz pomocy AAC.
- Znać sposoby pracy AAC stosowane wobec osób ze złożonymi zaburzeniami komunikacji.
- Potrafił wprowadzać do procesu porozumiewania się strategie AAC oraz pomoce o niskim i wysokim poziomie zaawansowania technicznego.
- Znał podstawowe oprogramowania komputerowe wykorzystywane w terapii AAC.
Forma: Wykłady z prezentacją materiału filmowego, Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Serdecznie zapraszamy!