Trójwymiarowa terapia stóp
Szkolenie obejmuje terapię wad stóp dzieci uwzględniając ich fizjologiczny trójwymiarowy rozwój oparty na podstawach neurofizjologicznych wg Barbary Zukunft-Huber.
Trójwymiarowa manualna terapia wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych jest oparta na funkcjonalnym rozwoju stopy w pierwszym roku życia dziecka oraz na zasadach terapii manualnej. Terapia ta stanowi podstawę do wczesnego diagnozowania i wczesnego leczenia nieprawidłowego ustawienia stopy (stopa przywiedzeniowa, serpentynowa, suszkowata, końsko-szpotawa, piętowa i płasko-koślawa) za pomocą specjalnych chwytów mobilizujących i rozciągających oraz bandażowania funkcjonalnego. Podczas szkolenia analizowane są anatomiczne i mięśniowe deformacje w stopach. Instruktorka przedstawia również ustawienia nóg względem osi kolana (nogi szpotawe i koślawe) i zmiany tych ustawień u dzieci, wskazując odpowiedni sposób postępowania w takich przypadkach. Program szkolenia obejmuje też kwestie związane z doborem obuwia oraz funkcjonalnym rozwojem motorycznym w pozycjach leżących na plecach, na brzuchu i na boku.
Szkolenia są przeprowadzane na podstawie imiennej licencji udzielonej Pani Sylwii Lizak
przez Panią Barbarę Zukunft-Huber. Licencja obejmuje samodzielne organizowanie i prowadzenie kursu w pełni zgodnego z oryginalnym szkoleniem!
Cel: Zapoznanie z problematyką wczesnego diagnozowania i wczesnego leczenia nieprawidłowego ustawienia stopy u dzieci. Zdobycie umiejętności pozwalających na przeprowadzenie wielowymiarowej manualnej terapii stóp u dzieci.
Prowadzący:
mgr Sylwia Lizak
Nieprzerwanie od 25 lat prowadzę fizjoterapię dzieci, młodzieży oraz dorosłych z zaburzeniami narządu ruchu. Specjalizuję się w terapii metodami: Vojty, Trójpłaszczyznowej manualnej terapii wad stóp, ZOGA w terapii niemowląt i dzieci, Integracji strukturalnej czaszki oraz PNF.
Od 2004 roku prowadziłam zajęcia w Policealnych Szkołach Medycznych we Wrocławiu.
Od 2006 roku, prowadziłam hospitacje na kursach metody Vojty w charakterze asystenta, a od 2015 hospitowałam kursy prowadzone przez Barbarę Zukunft-Huber w Polsce i Austrii.
Od 2016 roku współtworzyłam Szkołę Podologii we Wrocławiu, pełniąc funkcję Wicedyrektora oraz wykładowcy w zakresie takich przedmiotów jak Anatomia i fizjologia człowieka oraz Biomechanika kończyn dolnych.
W 2019 roku otrzymałam licencję na samodzielne prowadzenie kursów z autorskiej metody “Trójpłaszczyznowa Manualna Terapia Wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych wg Barbary Zukunft-Huber”.
Kurs przeznaczony jest dla: fizjoterapeuci, lekarze (w szczególności pediatrzy, ortopedzi).a także studentów, którzy planują zawodowo zajmować się fizjoterapią pediatryczną.
Termin kursu: 21 marzec-24 marzec 2026
Miejsce kursu: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego WYSPA , ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
(siedziba firmy Olicon Sp. z o.o.) Wyznacz trasę
Cena szkolenia:
2700 zł bez książki – 2800 zł z książką
w tym 700 złotych opłata kwalifikacyjna płatna 7 dni od potwierdzenia zgłoszenia)*
Pozostała kwota do 30 dni przed rozpoczęciem kursu.
Wpłaty należy dokonać na rachunek:
97 1240 1268 1111 0011 0698 3923 Bank Pekao S.A.
II O. w Gdańsku, Ul. Garncarska 23, 80-893 Gdańsk
Nazwa odbiorcy :
Olicon Sp. z o.o. ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
Tytuł wpłaty:
opłata kwalifikacyjna za kurs: ………………………………………………oraz Imię i Nazwisko.
Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje wykreślenie z listy uczestników.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc o udziale w szkoleniu decydować będzie kolejność wpłat!
*W przypadku rezygnacji z kursu opłata kwalifikacyjna nie podlega zwrotowi.
Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: akademia@olicon.com.pl tel: 58 761 01 00 lub 601 335 322
Tematyka szkolenia:
1 dzień
- 9:00 – 9:15 Powitanie, przedstawienie programu
- 9:15 – 11:00 Teoria prawidłowego i patologicznego rozwoju stóp w leżeniu na plecach, brzuchu i boku.
Ćwiczenia sekwencji ruchowych w grupie. - 11:00 – 11:15 Przerwa kawowa
- 11:15 – 12:30 C.D. Teoria prawidłowego i patologicznego rozwoju stóp w leżeniu na plecach, brzuchu i boku.
Ćwiczenia sekwencji ruchowych w grupie. - 12:30 – 13:30 Przerwa na Lunch
- 13:30 – 15:00 Prezentacja arkusza badania rozwoju motorycznego. Ćwiczenia chwytów na lalkach.
- 15:00 – 15:15 Przerwa kawowa
- 15:15 – 16:45 Praca z pacjentem:
Prezentacja chwytu diagnostycznego biodro – stopa na przykładzie zdrowego niemowlęcia w wieku 3-6 miesięcy.
Demonstracja chwytu diagnostycznego biodro – stopa w leżeniu na plecach i na brzuchu. - 16:45 – 17:00 Zakończenie pierwszego dnia
2 dzień
- 09:00 – 9:30 Krótkie podsumowanie pierwszego dnia szkolenia. Powtórzenie chwytu diagnostycznego na przykładzie pacjenta.
- 9:30 – 10.30 Teoria: od nóg szpotawych przez koślawe do prostych.
Diagnostyka różnicująca: stopa płasko-koślawa, norma czy patologia? Dobór właściwego obuwia dla dzieci.
Ocena osi nóg w grupie uczestników. Bandażowanie stóp uczestników szkolenia (na stopę płasko-koślawą) - 10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
- 10:45 – 12:30 C.D. Teoria: od nóg szpotawych przez koślawe do prostych.
Diagnostyka różnicująca: stopa płasko-koślawa, norma czy patologia? Dobór właściwego obuwia dla dzieci.
Ocena osi nóg w grupie uczestników. Bandażowanie stóp uczestników szkolenia (na stopę płasko-koślawą) - 12:30 – 13:30 Przerwa na Lunch
- 13:30 – 14:30 Teoria stopy płasko-koślawe, Talus verticalis (wrodzona stopa płasko-koślawa/pion kości skokowej), spastyczna stopa płasko-koślawa. Ćwiczenia chwytów mobilizujących i bandażowania na lalkach.
- 14:30 – 15:30 Praca z pacjentem: Pokaz z udziałem niemowlęcia (do 5 miesięcy)
- 15:30 – 15:45 Przerwa kawowa
- 15:45 – 16:45 Teoria: stopa piętowa, ćwiczenia chwytów i bandażowania
- 16:45 – 17:00 Zakończenie drugiego dnia
3 dzień
- 09:00 – 09:30 Powtórzenie i praca z pacjentem: Niemowlę do 5 miesięcy, w miarę możliwości ze stopą przywiedzeniową lub niemowlę zdrowe.
Praca z pacjentem obejmuje prezentację, a nie pełną terapię. - 09:30 – 10:30 Nieprawidłowe ustawienie osi nóg wraz z terapią, spastyczna stopa płasko-koślawa w ustawieniu końskim.
Trzy najważniejsze ćwiczenia wykonywane z dzieckiem z MPDz:
1 na przykurcze w obrębie ramion i kończyn górnych;
2 na skurcz przywodzicieli;
3 na stopy końsko-płasko-koślawe - 10:30 – 10:45 Przerwa kawowa
- 10:45 – 12:30 C.D. Nieprawidłowe ustawienie osi nóg wraz z terapią, spastyczna stopa płasko-koślawa w ustawieniu końskim.
Trzy najważniejsze ćwiczenia wykonywane z dzieckiem z MPDz:
1 na przykurcze w obrębie ramion i kończyn górnych;
2 na skurcz przywodzicieli;
3 na stopy końsko-płasko-koślawe - 12:30 – 13:30 Przerwa na Lunch
- 13:30 – 15:00 Teoria: stopa przywiedzeniowa, serpentynowa i końsko-szpotawa.Ćwiczenia chwytów mobilizujących i bandażowania na lalkach i w grupie uczestników.Praca z pacjentem
- 15:00 – 15:15 Przerwa kawowa
- 15:15 – 16:45 Teoria: stopa przywiedzeniowa, serpentynowa i końsko-szpotawa.Ćwiczenia chwytów mobilizujących i bandażowania na lalkach i w grupie uczestników.
- 16:45 – 17:00 Zakończenie trzeciego dnia
4 dzień
- 09:00 – 11:00 Teoria: stopa przywiedzeniowa, serpentynowa i końsko-szpotawa
- 11:00 – 12:00 Przerwa na Lunch
- 12:00 – 14:45 Praca z pacjentem: Maksymalnie 5 dzieci – co 30 minut.
Uczestnicy kursu przygotowują plany terapeutyczne dla dzieci, które przychodzą na szkolenie jako pacjenci – Dzieci z różnymi schorzeniami, także z MPDz.
Każdy z uczestników może zgłosić swojego pacjenta* na tę część szkolenia: w celach szkoleniowych, konsultacyjnych i wypracowania planu terapeutycznego. - 14:45 – 15:00 Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
W ramach niniejszego planu mogą wystąpić przesunięcia czasowe.W trakcie warsztatów oprócz zajęć teoretycznych, praktyczne ćwiczenia, analiza filmów.
Każdy z uczestników otrzyma Zaświadczenie zg z wymogami MEN.
Uczestnikom zapewniamy kawę, herbatę, słodki poczęstunek.
Serdecznie zapraszamy!