Szkolenia

AAC moduł I – Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji pod superwizją.

ZAPISZ SIĘ NA TEN KURS

Prowadzący: Magdalena Grycman – dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Jest założycielem i kierownikiem Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie.

Była stypendystką Prentke Romich Scholarship, konsultantem wiodącym „Sieci instytucji pomagających dzieciom niepełnosprawnym – alternatywne i wspomagające metody porozumiewania” przy UNDP Umbrella Projekt, przewodniczącą Komitetu Krajów Rozwijających ISAAC (International Society for Augumentative and Alternative Communication). W 2008 roku po „34. Konkursie projektów badawczych własnych promotorskich” uzyskała grant ministerialny na realizację badań dotyczących porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiących. We wrześniu 2009 roku obroniła dysertację doktorską pt. „Wpływ komunikacji wspomagającej i alternatywnej na efektywność porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiącej”. Jest autorką artykułów dotyczących problematyki komunikacji wspomagającej i książek: ,,Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji. Poradnik nie tylko dla rodziców”, „Porozmawiajmy”, „Porozmawiajmy – poradnik dla nauczyciela”, „Dom malowany”, „Dom na nowo malowany”, „Sprawdź, jak się porozumiewam. Ocena efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących wraz z propozycjami strategii terapeutycznych”, trzech zestawów ćwiczeń pt. „Jedzenie”, „Emocje” i „Ciągi czynności, gry i zabawy” z serii „Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się”, jest współautorem książki „Wiem, czego chcę” oraz ,,Podręcznego Słownika Terminów AAC” 

Szkolenie przeznaczone jest dla:

 logopedów i neurologopedów
 pedagogów specjalnych i psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
 fizjoterapeutów
 rodziców dzieci
 lekarzy

Terminy kursu: 

Termin 2024:
II termin: 11 – 13.10.2024 r.

Termin 2025:
I termin: 28 – 30.03.2025 r.

Miejsce kursu: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego WYSPA , ul. Budowlanych 23,  80-298 Gdańsk
(siedziba firmy Olicon Sp. z o.o.) Wyznacz trasę

Cena szkolenia:  1550 zł (w tym 250 złotych opłata kwalifikacyjna płatna 7 dni od potwierdzenia zgłoszenia)*
Pozostała kwota 1300 zł płatna do 30 dni przed rozpoczęciem kursu.


Wpłaty należy dokonać na rachunek:
97 1240 1268 1111 0011 0698 3923 Bank Pekao S.A.
II O. w Gdańsku, Ul. Garncarska 23, 80-893 Gdańsk
Nazwa odbiorcy :
Olicon Sp. z o.o. ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
Tytuł wpłaty:
opłata kwalifikacyjna za kurs: ………………………………………………oraz Imię i Nazwisko.


Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje wykreślenie z listy uczestników.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc o udziale w szkoleniu decydować będzie kolejność wpłat!
* W przypadku rezygnacji z kursu opłata kwalifikacyjna nie podlega zwrotowi.

Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: akademia@olicon.com.pl   tel: 58 761 01 00 lub 601 335 322

Tematyka szkolenia:

Blok I

    • Umiejętności, rola i obszary aktywności komunikacyjnego partnera.
    • Warsztat – Od czego zacząć? Zachowania komunikacyjne i ich funkcja.
    • Kod komunikacyjny. Wyłanianie dominującego sposobu przekazywania informacji użytkownika AAC.
    • Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej.
    • Użytkownicy zależni od wspomagających działań partnera.
    • Pojęcie strategii AAC: cele, przebieg i zachowania docelowe.
    • Schemat postępowania partnera. Sposoby rozwijania, podtrzymywania i ulepszania komunikacyjnych więzi.
    • Tworzenie, opisywanie i modyfikowanie strategii AAC.
    • Planowanie strategii AAC opartych na modelu aktywnym.
    • Warsztat – Określanie celów oraz elementów modelu aktywnego użytkownika.
    • Warsztat – Obszary aktywności partnera i działania partnera.
    • Warsztat – Konstruowanie pierwszych strategii i ich modyfikacja.
    • Ocena efektywności porozumiewania się – skala umiejętności komunikacyjnych z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC.
    • Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny? Zastosowanie klucza od karty oceny w zakresie:
      przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji.
    • Praktyka stosowania AAC – doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych.

Blok II, III

    • Indywidualne systemy komunikacyjne tworzone w warunkach szkolnych – perspektywa rozwojowa.
    • Budowanie systemu językowego poprzez tworzenie unikalnych kodów komunikacyjnych z użytkownikiem AAC.
    • Warsztat – Czytanie uczestniczące.
    • Wykorzystanie tablic połączonych. Poszerzanie obszarów uczestnictwa użytkownika AAC.
    • Warsztat – Organizacja przestrzeni i pozycja podczas sytuacji komunikacyjnej. Cele oddziaływania i elementy modelu aktywnego.
    • Osadzenie oddziaływań wspomagających w strategiach dotyczących planowania .
    • Zajęcia grupowe – Wdrażanie działań terapeutycznych o charakterze komunikacyjnym.
    • Rozwiązania dostępowe w zakresie dostosowania włączników w praktyce.
    • Warsztat – Organizacja przestrzeni z wykorzystaniem włączników. Identyfikowanie elementów modelu aktywnego.
    • Tworzenie bazy pomocy AAC – pliki do pobrania.
    • Planowanie komunikacyjnego systemu. Konstruowanie innowacyjnych strategii AAC.
    • Korzyści z superwizji oraz analizy materiału wideo. Poszukiwanie efektywnych rozwiązań.

 Serdecznie zapraszamy!

    Zapisz się na ten kurs

    Poniższe dane są nam niezbędne do wystawienia certyfikatu/zaświadczenia.

    Dane osobowe

    Imię
    Nazwisko
    Pesel
    Wykształcenie
    Zawód wykonywany
    Miejsce pracy
    Staż pracy

    Adres zamieszkania

    Ulica
    Miejscowość
    Kod pocztowy
    Telefon
    Email
    Dane do faktury

    Wyrażam zgodę na przesłanie faktury drogą elektroniczną:


    ZGŁOSZENIE Z KLAUZULĄ ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

    Nr identyfikacyjny: F – 8.5/2

    Nr wydania: 2 z dnia 07.09.2018

    Na naszym blogu

    Wakacyjna Akademia Wyspiaków

    Oferta Zajęć Wakacyjnych dla Dzieci w Centrum Terapii Wyspa. Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci na wyjątkowy wakacyjny program w Centrum Terapii Wyspa – Wakacyjną Akademię Wyspiaków! Nasze zajęcia to wspaniała okazja do nauki, zabawy i rozwoju w przyjaznym i wspierającym środowisku. Przygotowaliśmy bogaty program, który pomoże dzieciom rozwijać ich umiejętności społeczne,…

    Safe and Sound Protocol (SSP)

      🔊 Czym jest Safe and Sound Protocol (SSP)? 🔊SSP, czyli Safe and Sound Protocol, to innowacyjny protokół terapeutyczny, który sięga głęboko do mechanizmów naszego organizmu, aby pomóc w regulacji pracy nerwu błędnego oraz innych nerwów czaszkowych. W jaki sposób? Poprzez starannie dobraną, specjalnie zmodulowaną…

    Ferie zimowe z TUS

    Halo Trójmiasto! Zapraszamy Na Zimowe Turnusy Treningu Umiejętności Społecznych!!! Termin: Zajęcia codziennie w okresie ferii 29 stycznia – 2 lutego, 5 lutego – 9 lutego Turnusy: Dwa tygodniowe (możliwość wyboru dwóch turnusów) Grupy: Grupa 1 (wiek 7-9 lat) 16:00-16:50 Grupa 2 (wiek 10-12 lat) 17:00-17:50 Kwalifikacja: Kwestionariusz wywiadu…

    Kiedy pracujemy?

    pon – pt 8 – 16
    sob – nie nie pracujemy

    Gdzie jesteśmy?

    Olicon Sp. z o.o.
    Ul. Budowlanych 23
    80-298 Gdańsk

    Jak się umówić?

    tel +48 58 761 01 00
    +48 601 335 322
    fax +48 58 761 01 09
    mail akademia@olicon.com.pl

    Umów wizytę