WERBOSENSOMOTORYKA®
Prowadzący: VIOLETTA PODSIADŁA- KABACIŃSKA – neuro, surdologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta NDT Bobath, oligofrenopedagog, diagnosta dysleksji rozwojowej, provider Neuroflow, terapeuta karmienia
Warsztat przeznaczony jest dla: logopedów, pedagogów, nauczycieli, psychologów, fizjoterapeutów, terapeutów integracji sensorycznej
Termin kursu: 14-15.12.2024r
Miejsce: siedziba firmy Olicon Sp. z o.o. ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
Cena szkolenia: 900,00 zł (kwota płatna do 30 dni przed rozpoczęciem kursu)
Wpłaty należy dokonać na rachunek:
86 1090 1098 0000 0001 0302 7353 Santander Bank Polska SA
Nazwa odbiorcy :
Olicon Sp. z o.o. ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
Tytuł wpłaty:
opłata kwalifikacyjna za kurs: ………………………………………………oraz Imię i Nazwisko.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc o udziale w szkoleniu decydować będzie kolejność wpłat!
Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje wykreślenie z listy uczestników.
Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: akademia@olicon.com.pl tel: 58 761 01 00 lub 601 335 322
Tematyka szkolenia – program ramowy:
Dzień I
ZABURZENIA PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO – DIAGNOZA, TERAPIA
- Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (APD )- istota zaburzenia.
- Przyczyny APD.
- Profile kliniczne.
- Prezentacja wyników testów wyższych funkcji słuchowych.
- W jaki sposób objawiają się Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego?
- Diagnoza APD.
- Badania słuchu niezbędne przy diagnozie APD.
- Jak pomóc dziecku z Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego ma różnych poziomach:
– technologie wspierające terapię dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego
– strategie postępowania w codziennym życiu (domu, szkole, przedszkolu)
– terapia wspomagająca dziecko z APD – dla logopedy, pedagoga, psychologa
– treningi słuchowe. - Nadwrażliwość słuchowa – objawy, rodzaje, sposoby wsparcia.
- Wpływ motoryki na jakość słyszenia.
- Ćwiczenia motoryczne .
- Regulacja – wpływ na percepcję słuchową i jakość terapii.
Dzień II
TERAPIA FUNKCJI SŁUCHOWYCH DLA DZIECI Z OPÓŹNIONYM ROZWOJEM MOWY, ZABURZENIAMI KONCENTRACJI UWAGI, PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO ORAZ Z NIEDOSŁUCHEM
- Zasady prowadzenia ćwiczeń słuchowych
- Dobór ćwiczeń do profilu klinicznego dziecka z APD.
- Stymulacja funkcji słuchowych od okresu niemowlęcego po wiek szkolny / cel i prezentacja ćwiczeń, praca warsztatowa/:
- Wykrywanie dźwięku
- Świadomość dźwięku
- Budowanie reakcji na dźwięk
- Różnicowanie i identyfikowanie cech dźwięku
- Lokalizowanie dźwięków
- Rytmy
- Identyfikowanie dźwięków
- Ćwiczenia słuchu werbalnego na samogłoskach
- Ćwiczenia rozwijające bezpośrednią pamięć słuchową
- Ćwiczenia słuchowe rozwijające sekwencyjność
- Ćwiczenia rozwijające selekcję słuchową
- Różnicowanie i identyfikowanie słów
- Ćwiczenia stymulujące funkcje fonologiczne.
- Ćwiczenia słuchowo-ruchowe.
- Analiza wyników testów wyższych funkcji słuchowych oraz dobór ćwiczeń.
Każdy z uczestników otrzyma Zaświadczenie zg z wymogami MEN.
Uczestnikom zapewniamy kawę, herbatę, słodki poczęstunek.