Szkolenia

Kurs Terapii Ręki – I i II stopnia

ZAPISZ SIĘ NA TEN KURS

Prowadzący:  
Aneta Giczewska -mgr fizjoterapii, terapeuta NDT- Bobath, pedagog specjalny
Wioletta Bartkiewicz – mgr psychologii, terapeuta integracji sensorycznej II stopnia

Kurs przeznaczony jest dla:  fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych, pedagogów, psychologów 

Termin kursu:  

I termin: 10 – 11.02.2024 r. – termin odwołany
II termin: 28 – 29.09.2024 r.

Miejsce kursu: Niepubliczna Placówka Kształcenia Ustawicznego WYSPA , ul. Budowlanych 23,  80-298 Gdańsk
(siedziba firmy Olicon Sp. z o.o.) Wyznacz trasę

Cena szkolenia:  1150 zł (w tym 250 złotych opłata kwalifikacyjna płatna 7 dni od potwierdzenia zgłoszenia)*
Pozostała kwota 900 zł płatna do 30 dni przed rozpoczęciem kursu.


Wpłaty należy dokonać na rachunek:
97 1240 1268 1111 0011 0698 3923 Bank Pekao S.A.
II O. w Gdańsku, ul. Garncarska 23, 80-893 Gdańsk
Nazwa odbiorcy :
Olicon Sp. z o.o. ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk
Tytuł wpłaty:
opłata kwalifikacyjna za kurs: ………………………………………………oraz Imię i Nazwisko.


Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje wykreślenie z listy uczestników.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc o udziale w szkoleniu decydować będzie kolejność wpłat!
* W przypadku rezygnacji z kursu opłata kwalifikacyjna nie podlega zwrotowi.

Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: akademia@olicon.com.pl   tel: 58 761 01 00 lub 601 335 322

Ilość godzin: 32 godziny dydaktyczne, w tym:

– 20 godzin dydaktycznych stanowi dwudniowy praktyczny warsztat realizowany w formie stacjonarnej

– 12 godzin dydaktycznych stanowi dodatkowe doskonalenie indywidualne Uczestnika, poszerzające nabyta wiedzę i umiejętności, na materiale dostępnym na platformie szkoleniowej oraz w materiałach szkoleniowych;

Tematyka szkolenia:

  1. Podstawowe założenia Programu terapii ręki PTR.
  2. Funkcja jako podstawowy cel usprawniania małej motoryki.
  3. Zasady konstruowania celów terapii ręki.
    • Główne cele terapeutyczne.
    • Precyzowanie kierunku pracy i określanie celów szczegółowych.
    • Omówienie zasad w ustalaniu celów pracy z pacjentem/uczniem.
  1. Schemat jednostki terapeutycznej i przebiegu procesu terapeutycznego (etapy terapii).
    • Zasady i czas trwania terapii.
    • Formy terapii.
  1. Wpływ pozycji dziecka na sprawność ręki.
    • Zapewnianie właściwej postawy podczas pisania.
    • Analiza środowiska pracy dziecka: krzesło, stół, ułożenie zeszytu.
  1. Zarys anatomii i fizjologii ręki.
  2. Rozwój psychomotoryczny dziecka.
    • Wpływ napięcia mięśniowego na rozwój małej motoryki– Kontrola posturalna, a funkcje ręki.
    • Stabilizacja centralna- przykłady ćwiczeń
    • Rozwój chwytu, manipulacji, koordynacji oko-ręka.
    • Zaburzenia napięcia mięśniowego i kontroli postawy oraz ich znaczenie dla prawidłowej funkcji ręki u dzieci z zaburzeniami funkcji OUN. sposoby pozycjonowania dziecka, bezpieczne zmiany pozycji, przygotowanie dziecka z zaburzeniami napięcia mięśniowego do aktywności w pozycji siedzącej
  1. Diagnoza zaburzeń małej motoryki – Ocena sprawności motorycznej dziecka.
    • Prezentacja autorskiego narzędzia diagnostycznego: Arkusz obserwacji zaburzeń małej motoryki©.
  1. Dysfunkcje procesów integracji sensorycznej oraz ich wpływ na rozwój manualny i grafomotoryczny.
    • Analiza oddziaływania zaburzeń integracji sensorycznej na praksję ręki
    • Somatognozja i orientacja przestrzenna.
  1. Rozwój funkcji precyzyjnych i grafomotorycznych
    • Czynniki warunkujące rozwój umiejętności grafomotorycznych.
  1. Omówienie zabaw i ćwiczeń precyzyjnych przygotowujących do funkcji grafomotorycznych, samoobsługowych i komunikacji.
  2. Techniki i ćwiczenia wspomagające naukę pisania. Przykłady zindywidualizowanych zabaw i ćwiczeń w zależności od potrzeb motorycznych.
  3. Samoobsługa jako cel zajęć terapii ręki
    • Zasady wprowadzania i automatyzacji umiejętności ubierania.
  1. Zasady wprowadzania ćwiczeń i zabaw u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
  2. Prezentacja wybranych metod, ćwiczeń, zabaw i technik wykorzystywanych w terapii ręki.
    • Przykładowe pomoce i zabawki wykorzystywane w pracy z dziećmi z głębszą niepełnosprawnością ruchową i intelektualną
  1. Omówienie zasad konstruowania programu terapii.
  2. Omówienie zasad współpracy z opiekunami dziecka
  3. Masaż sensoryczny rąk© – warsztat praktyczny.
    • Instruktaż masażu
    • Rola masażu w procesie terapeutycznym.
  1. Prezentacja materiałów filmowych
    • Przykłady zabaw i zabawek do terapii ręki wykonanych samodzielnie
    • Przykładowa terapia- dziecko z Zespołem Downa

W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymają:

  • Materiały szkoleniowe w formie papierowej lub plik PDF
  • Autorski Arkusz obserwacji motoryki dziecka (PDF)
  • Kwestionariusz wywiadu dla rodziców (PDF)
  • Instruktarz masażu sensorycznego rąk (PDF)
  • Segregator terapeuty
  • Dostęp do platformy szkoleniowej (na okres 12 miesięcy) – przykładowe filmy z zabawami, materiały pdf, scenariusze zajęć.

Każdy z uczestników otrzyma zaświadczenie oraz Certyfikat, który uprawnia do:

* Prowadzenia zajęć terapii ręki według programu PTR®
* Dokonywania diagnozy zaburzeń małej motoryki w oparciu o arkusz obserwacji PTR®
* Konstruowania programów terapeutycznych wg. koncepcji PTR® dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i ruchową.

Uczestnikom zapewniamy kawę, herbatę, słodki poczęstunek.

 Serdecznie zapraszamy!

    Zapisz się na ten kurs

    Poniższe dane są nam niezbędne do wystawienia certyfikatu/zaświadczenia.

    Dane osobowe

    Imię
    Nazwisko
    Pesel
    Wykształcenie
    Zawód wykonywany
    Miejsce pracy
    Staż pracy

    Adres zamieszkania

    Ulica
    Miejscowość
    Kod pocztowy
    Telefon
    Email
    Dane do faktury

    Wyrażam zgodę na przesłanie faktury drogą elektroniczną:


    ZGŁOSZENIE Z KLAUZULĄ ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

    Nr identyfikacyjny: F – 8.5/2

    Nr wydania: 2 z dnia 07.09.2018

    Na naszym blogu

    Wakacyjna Akademia Wyspiaków

    Oferta Zajęć Wakacyjnych dla Dzieci w Centrum Terapii Wyspa. Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci na wyjątkowy wakacyjny program w Centrum Terapii Wyspa – Wakacyjną Akademię Wyspiaków! Nasze zajęcia to wspaniała okazja do nauki, zabawy i rozwoju w przyjaznym i wspierającym środowisku. Przygotowaliśmy bogaty program, który pomoże dzieciom rozwijać ich umiejętności społeczne,…

    Safe and Sound Protocol (SSP)

      🔊 Czym jest Safe and Sound Protocol (SSP)? 🔊SSP, czyli Safe and Sound Protocol, to innowacyjny protokół terapeutyczny, który sięga głęboko do mechanizmów naszego organizmu, aby pomóc w regulacji pracy nerwu błędnego oraz innych nerwów czaszkowych. W jaki sposób? Poprzez starannie dobraną, specjalnie zmodulowaną…

    Ferie zimowe z TUS

    Halo Trójmiasto! Zapraszamy Na Zimowe Turnusy Treningu Umiejętności Społecznych!!! Termin: Zajęcia codziennie w okresie ferii 29 stycznia – 2 lutego, 5 lutego – 9 lutego Turnusy: Dwa tygodniowe (możliwość wyboru dwóch turnusów) Grupy: Grupa 1 (wiek 7-9 lat) 16:00-16:50 Grupa 2 (wiek 10-12 lat) 17:00-17:50 Kwalifikacja: Kwestionariusz wywiadu…

    Kiedy pracujemy?

    pon – pt 8 – 16
    sob – nie nie pracujemy

    Gdzie jesteśmy?

    Olicon Sp. z o.o.
    Ul. Budowlanych 23
    80-298 Gdańsk

    Jak się umówić?

    tel +48 58 761 01 00
    +48 601 335 322
    fax +48 58 761 01 09
    mail akademia@olicon.com.pl

    Umów wizytę