Joanna Szymańska
Oligofrenopedagog, Terapeuta Integracji Sensorycznej, mgr wychowania fizycznego, instruktor gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej
Jestem oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, pedagogiem wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością oraz terapeutą integracji sensorycznej.
Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz różnymi niepełnosprawnościami, w tym z niepełnosprawnością intelektualną, wzrokową i ze spektrum autyzmu.
Praca z dziećmi i młodzieżą jest moją pasją, dlatego wciąż poszerzam swoją wiedzę i umiejętności w tym zakresie, uczestnicząc w różnorodnych kursach, szkoleniach i konferencjach.
Na dziecko zawsze staram się patrzeć holistycznie, a w trakcie terapii stworzyć warunki sprzyjające osiągnięciu celu.
W centrum terapii „Wyspa” prowadzę terapię integracji sensorycznej, terapię widzenia oraz rewalidację z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną i wzrokową, a także terapię ręki.
Przyjmuje:
- małe dzieci
- dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
- z zaburzeniami integracji sensorycznej
- z niepełnosprawnością intelektualną
- dzieci słabowidzące
- z korowymi zaburzeniami widzenia
- ze sprzężonymi niepełnsoprawnościami
Ukończone kursy i szkolenia:
- AAC moduł I – Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji pod superwizją.
- Całościowe podejście do terapii małego dziecka.
- Kurs Terapii Ręki – I i II stopnia.
- Wczesna diagnostyka Małego Dziecka.
- Sensomotoryczna Terapia Widzenia (STW)© wg. Agnieszki Rosy
- Komplementarna terapia wzroku.
- Rehabilitacja i terapia widzenia osób słabowidzących, z korowymi zaburzeniami widzenia lub dodatkowymi zaburzeniami.
- Diagnoza funkcjonalna widzenia.
- Trzystopniowy kurs terapii behawioralnej.
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową.
- Funkcje wzrokowe + optodysleksja.
- Idiopatyczne chodzenie na palcach.
- Zaburzenia widzenia niemowląt z uszkodzeniem mózgu – od oceny do interwencji.
- Certyfikowane szkolenie Mediacje szkolne i rówieśnicze.
- Dziecko z zespołem Tourettea w systemie szkolnym.
- Nawiązywanie partnerskich relacji z uczniami z poszanowaniem integralności nauczyciela i ucznia wg Jespera Juula.