Szkolenia

Integracja Sensoryczna I i II stopień- kurs jednolity

ZAPISZ SIĘ NA TEN KURS

Prowadzący: Małgorzata Karga – fizjoterapeutka, Międzynarodowy Instruktor SI, terapeuta NDT-Bobath, nauczyciel. Specjalista treningów słuchowych: Zintegrowanych Treningów Słuchowych, metody Tomatisa, metody Warnkego, Therapeutic Listening, TLP i SSP, autorka Koncepcji SensiMotor® i ASI plus®

Kurs przeznaczony jest dla:  lekarzy, terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów, logopedów, pedagogów, pedagogów specjalinych, psychologów

Termin kursu:  w treści

Miejsce: siedziba firmy Olicon Sp. z o.o.  ul. Budowlanych 23,  80-298 Gdańsk

Cena szkolenia:  5500 zł (w tym 500 złotych opłata kwalifikacyjna płatna 7 dni od potwierdzenia zgłoszenia)*
Pozostała kwota 5000 zł płatna do 30 dni przed rozpoczęciem kursu (Istnieje możliwość rozłożenia na dwie raty)- możliwa jest płatność ratalna: 50% przed I stopniem, 50% przed rejestracją na II stopień

Wpłaty należy dokonać na rachunek: 
86 1090 1098 0000 0001 0302 7353 Santander Bank Polska SA
Nazwa odbiorcy :
Olicon Sp. z o.o. ul. Budowlanych 23, 80-298 Gdańsk 
Tytuł wpłaty:
opłata kwalifikacyjna za kurs: ………………………………………………oraz Imię i Nazwisko.

Brak wpłaty w wyznaczonym terminie spowoduje wykreślenie z listy uczestników.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc o udziale w szkoleniu decydować będzie kolejność wpłat!
* W przypadku rezygnacji z kursu opłata kwalifikacyjna nie podlega zwrotowi.

Zapisy: Zgłoszenia proszę przesyłać na adres: akademia@olicon.com.pl   tel: 58 761 01 00 lub 601 335 322

Ilość godzin: 240 godzin oraz praca własna w ramach 3 projektów

Jednolity kurs SI odbywa się w formie mieszanej. Część teoretyczna realizowana jest on-line a część praktyczna jako tradycyjne zjazdy z udziałem dzieci.  Korzyści z takiej formuły oraz zagadnienia tematyczne znajdziesz poniżej.’

Program z zakresu I stopnia realizowany jest on-line
w terminie 03.02.2020 – 20.03.2020

Korzyści z realizacji teorii SI w formie on-line:
• Odsłuchiwanie w dowolnym dla siebie momencie w tzw. ‘okienku dostępności’ kursu.
• Indywidualne przerwy, co ułatwia organizację pracy i koncentrację.
• Możliwość zatrzymywania i ponownego odsłuchiwania treści.
• Oszczędność czasu, kosztów podróży i noclegów.
• Ograniczenie dni wolnych w pracy.
• Możliwość podsumowania i odniesienia teorii do praktyki na zjazdach warsztatowych.

Program z zakresu SI II stopnia realizowany jest w formie mieszanej (obie formy obowiązkowe, gdyż składają się na całość kursu):
– on-line 23 marca 2020 do końca kursu
– 4 tradycyjne zjazdy
8-10 maja 2020
27-29 czerwca 2020
11-13 września 2020
25-27 września 2020

Całość kursu to równowartość 30 dni zajęć plus 3 projekty (pisemne i video) w ramach pracy własnej.
Forma on-line wykładów teoretycznych i filmów umożliwia wielokrotne odsłuchiwanie nagrań w dowolnym momencie dostępności kursu, powtórzenie materiału, zatrzymanie do zrobienia notatek. Oszczędza czas i obniża koszty udziału w kursie.

W trakcie zjazdów wykorzystujemy zdobytą wiedzę do analizy przypadków dzieci z różnymi deficytami SI, poszerzamy zakres wiadomości i umiejętności, doskonalimy wnioskowanie kliniczne, proces diagnozy i terapii SI.

Grupa 20-24 osób pozwala na swobodną dyskusję i aktywny udział każdego uczestnika.
Ukończenie kursu, przygotowanie prac roboczych i pozytywne zaliczenie egzaminu uprawniają do otrzymania końcowego Certyfikatu SINET® nadającego tytuł Diagnosty i Terapeuty SI w zakresie metody SI wg Ayres.
RAMOWY POGRAM KURSU

„ NEUROBIOLOGICZNE PODSTAWY PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ"

Program kursu tradycyjnego i on-line jest taki sam.

Podstawy neurofizjologiczne – teoria
• Twórczyni Teorii Integracji Sensorycznej.
• Główne założenia Teorii Integracji Sensorycznej.
• Budowa i funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego /wybrane zagadnienia.
• Budowa i funkcjonowanie poszczególnych zmysłów: zmysłu dotyku, układu
przedsionkowego, propriocepcji.
• Rozwój ruchowy dziecka w 1 roku życia.
• Rozwój zmysłów w wieku 0-7 lat; etapy rozwoju Integracji Sensorycznej.
Zaburzenia – teoria:
• Podział i charakterystyka zaburzeń Integracji Sensorycznej DSI/SPD. Ayres Sensory Integration Fidelity Measure.
• Zaburzenia w obrębie układu przedsionkowo-proprioceptywnego oraz dotykowego /teoria i
warsztaty/.
• Schemat ciała – czynniki warunkujące jego rozwój.
• Dyspraksja – problem planowania ruchu.
• Syndrom nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi w aspekcie teorii SI.
• Problemy związane z percepcją słuchową i mową.
• Problemy związane z percepcją wzrokową.
• Czytanie – produkt procesów Integracji Sensorycznej.
• Przyczyny obniżonego poziomu graficznego, możliwości interwencji.
• Przebieg diagnozy procesów integracji sensorycznej w zależności od wieku i współwystępujących dysfunkcji rozwojowych.
• Dla kogo przeznaczona jest terapia SI.
• Najczęstsze objawy zaburzonej Integracji Sensorycznej.
Zajęcia z wykorzystaniem nagrań video:
• Aktywności sensomotoryczne i strategie organizacji otoczenia dla dziecka z nadwrażlwością sensoryczną, problemami ruchowymi.

Program kursu SI II stopnia:
• Moduł 1 on-line:
Powtórka z SPD/SID/DSI;
Różnice w klasyfikacjach SPD/SID/DSI;
Elementy strukturalne ASIFM;
Arkusz Obserwacji Klinicznej (AOK);
Próby SCSIT;
Warianty wykorzystania sprzętu do diagnozy i terapii SI.
• Moduł 2 on-line:
Elementy procesowe terapii SI wg ASIFM;
Zasady terapii SI przy poszczególnych podkategoriach SPD/SID/DSI;
Dieta sensoryczna;
Specyfika terapii SI dzieci z dodatkowymi dysfunkcjami.

• Zjazd 1 diagnostyczny (3 pełne dni):

Umiejętności obserwacji SPD/SID/DSI – obserwacja spontanicznej i ukierunkowanej aktywności z wykorzystaniem nagrań demo i innych;
Utrwalenie Arkusza Obserwacji Klinicznej (AOK) i prób SCSIT;
Zajęcia w parach i grupach;
Próby przesiewowe.
Pomiędzy zjazdami przygotowanie indywidualnej pracy roboczej (AOK) – obowiązkowe.

• Zjazd 2  diagnostyczny (3 pełne dni):
Sztuka obserwacji obszarów niebadanych testami; umiejętności obserwacji SPD/SID/DSI –
obserwacja spontanicznej i ukierunkowanej aktywności z wykorzystaniem nagrań demo i
innych;
Sztuka diagnozy SI;
Analiza wybranych nagrań uczestników z obserwacji;
DDDM, skala GAS, wstępne strategie sensoryczne w praktyce;
Podstawy terapii SI – analiza filmów.
Pomiędzy zjazdami przygotowanie indywidualnej pracy roboczej (SCSIT) – obowiązkowe.

• Zjazd 3 terapeutyczny (3 pełne dni):
Diagnoza SI – praktyczne zajęcia z dziećmi;
Analiza dzieci – zajęcia w grupach;
Formułowanie wstępnych wniosków diagnostycznych.

• Zjazd  4 diagnostyczno-terapeutyczny (3 pełne dni): 
Określanie sensomotorycznych i funkcjonalnych celów terapii zgodnie z ASIFM;
Sztuka terapii;
Zajęcia praktyczne z dziećmi, analiza filmów;
Formułowanie końcowych wniosków;
Egzamin pisemny z neurofizjologii i teorii SI;

Przed wypełnieniem formularza zgłoszeniowego prosimy o przetestowanie system Webex na stronie Pani Małgorzaty Karga https://integracjasensoryczna.com.pl/pl/s/Kurs-SI-ii-33-olw

NA KURSIE BĘDĄ ZAJECIA PRAKTYCZNE Z DZIECMI W CELU ZDIAGNOZOWANIA ICH PROBLEMÓW Z ZAKRESU ZAKŁOCEŃ PRZETWARZANIA INFORMACJI SENSORYCZNYCH

Zapisz się na ten kurs

Poniższe dane są nam niezbędne do wystawienia certyfikatu/zaświadczenia.

Dane osobowe

Imię
Nazwisko
Data urodzenia
Miejsce urodzenia
Pesel
Wykształcenie
Zawód wykonywany
Miejsce pracy
Staż pracy

Adres zamieszkania

Ulica
Miejscowość
Kod pocztowy
Telefon
Email
Dane do faktury

Na naszym blogu

JESTEŚ RODZICEM ZANIEPOKOJONYM WYGLĄDEM KLATKI PIERSIOWEJ DZIECKA?

Ciało dziecka zmienia się niezwykle dynamicznie w okresie pierwszych lat życia. Rodzice nieraz zastanawiają się czy stopy, kolana czy plecy ich dziecka są prawidłowe. Tym razem chcemy zwrócić Waszą uwagę na klatkę piersiową dziecka. Jakie objawy powinny być sygnałem do konsultacji z lekarzem lub fizjoterapeutą?…

Zamotani – czy warto stosować chusty?

Chustonoszenie staje się z dnia na dzień bardziej popularne. Coraz więcej młodych mam stawia na wygodę. Czy na pewno chodzi tylko o komfort? Poza „wolnymi rękoma”, łatwiejszą organizacją prac domowych,  motanie malucha w chuście przynosi szereg innych korzyści. Zanim pojawi się nasz maluszek, kobieta…

Gdy zastanawiasz się czy stopy Twojego niemowlaka są prawidłowe…

Na zdjęciu widać prosty chwyt, który pozwala na ocenę prawidłowości – nie tylko samych STÓP, ale całych kończyn dolnych, w tym także stawów biodrowych. Po porodzie mamy nieraz do czynienia z nieprawidłowościami wynikającymi z pozycji dziecka w okresie prenatalnym. Czasami wyrównują się same – to prawda. Ale czasami się po…

Kiedy pracujemy?

pon – pt 8 – 16
sob – nie nie pracujemy

Gdzie jesteśmy?

Olicon Sp. z o.o.
Ul. Budowlanych 23
80-298 Gdańsk

 

Jak się umówić?

tel +48 58 761 01 00
+48 601 335 322
fax +48 58 761 01 09
mail akademia@olicon.com.pl

Umów wizytę